شناخت مخاطب پرسونای مخاطبین

این یک اصل کلی است، برای شروع برنامه بازاریابی باید ابتدا مخاطب خود را بشناسید. 

شاید قبلا دسته بندی های کلی برای شناخت مخاطبین پاسخ گوی نیاز بازاریابان بود، اما امروزه با بالا رفتن دقت دیجیتال مارکتینگ و پر رنگ تر شدن بحث پرسونای مخاطبین، وم شناخت و طبقه بندی جزیی تر آنها از طریق تیپ شناسی شخصیت و نوع زندگی بیشتر حس می شود. 

پرسونای خریدار درخلال تحقیقات، تجزیه و تحلیل و بررسی مشتریان قبلی ما خلق می شود. پرسونا عاملی است که بینش و چارچوب ذهنی مناسبی از اینکه چه کسانی مشتریان بالقوه شما هستند؛ ایجاد می کند و مسیر درست را برای ایجاد محتوای مناسب به شما نشان می دهند.

برای نوشتن پرسونای مخاطبین روش ها و اصولی وجود دارد که توضیحش توی این مطلب شاید لازم نباشه، به زبان خیلی ساده میتونید توی این لینک دربارش مطالعه کنید. 

http://webbranding.org/internet-marketing/principles-internet-marketing/persona-sohrab-sepehri/

اما تجربه ما از نوشتن پرسونا در صنعت دارو و پزشکی رو توی ادامه مطلب مینویسم :

ادامه مطلب


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها